How can we help you?

Whatsapp Support

Lun-Ven: 9:00 – 18:00
+39 3509043138

Mail Support

write us
info@fuil.it

Facebook support

write us
@fuil

Order & shipment

PRODUCT INFORMATIONS

Per ottenere ulteriori informazioni sui prodotti è possibile inviare una mail a info@fuil.it, oppure contattare l’assistenza whatsapp al numero +393509043138

ORDERS PROCESSING

Non è possibile apportare modifiche ad un ordine di prodotti emesso. Gli ordini effettuati separatamente verranno spediti separatamente. FUIL SRL si riserva il diritto di ritardare una spedizione se l’ordine non può essere spedito per motivi che esulano dal controllo di FUIL SRL. Durante le promozioni e le vendite possono verificarsi ritardi nella spedizione. FUIL si riserva il diritto di rifiutare di elaborare un ordine e/o servizio in qualsiasi momento.

ORDER STATUS

By accessing the reserved area, in the Orders section, and clicking on each order, you can view it's status. Once the order has been shipped, GLS will send an e-mail with the order number. To monitor the progress of the shipment, customers can visit the GLS website and enter the vehicle number indicated in the e-mail in the special "Search for shipments" area.

PROMO CODE

Customers who have received a promo code via newsletter, through social networks or on compliant promotional websites can enter the code during checkout. Each code has a start and end date of validity that limits its use and cannot be extended.

SHIPPING METHOD

FUIL SRL spedisce in tutto il mondo tramite GLS, DHL, FEDEX.

Goods

Orders, after verification of the bank transaction, are shipped no later than ten days from receipt of the order. The amount of credit card transactions is debited when the order is processed. Customers are informed that shipments may be delayed due to the handcrafted product process.

CRAFTING TIME

FUIL SRL si riserva un tempo approssimativo, dai 2 ai 15 giorni lavorativi,  per la lavorazione artigianale del prodotto da catalogo e dai 2 ai 25 giorni lavorativi per i prodotti personalizzati.

delivery time

FUIL SRL elabora gli ordini a Napoli, Italia, dal lunedì al venerdì. La realizzazione dei prodotti Fuil varia dai 2 ai 15 giorni lavorativi.
FUIL SRL spedisce in tutto il mondo tramite GLS- UPS-SDA-FEDEX. FUIL SRL non può essere ritenuto responsabile dei ritardi nelle spedizioni causati da condizioni meteorologiche, controlli doganali o altre circostanze estranee al controllo di FUIL SRL.
Shipments to Italy are scheduled within 24/48 hours.
Shipments destined for Sardinia, smaller islands and disadvantaged localities are expected within 48/96 hours.
Shipments to UE are scheduled within 48/96 hours.
Worldwide shipments are scheduled within 48/96 hours.

SHipping cost

Below are the estimated shipping costs for each geographical area.

ITALY
SPESE DI SPEDIZIONE: €7

EUROPA – EXTRA CE:
SPESE DI SPEDIZIONE: €20
Paesi inclusi: Austria, Belgio, Danimarca, Finlandia, Francia, Germania, Grecia, Irlanda, Irlanda Del Nord, Lussemburgo, Monaco, Olanda, Portogallo, Scozia, Spagna, Svezia. Gibilterra, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. Bulgaria, Cipro, Estonia, Lettonia, Lituania, Malta, Polonia, Repubblica Ceca, Repubblica Slovacca, Romania, Slovenia, Ungheria.

SVIZZERA E GRAN BRETAGNA
SPESE DI SPEZIONE: €30

SOUTH AND CENTER AMERICA:
SPESE DI SPEZIONE: €30

UNITED STATES
SPESE DI SPEDIZIONE: €30

FAR EAST
SPESE DI SPEDIZIONE: €30

MIDDLE EAST
SPESE DI SPEDIZIONE: €30

AFRICA
SPESE DI SPEZIONE: €30

Customers are informed that any customs duties and import taxes are charged to the customer. The relative amount is to be paid to the courier in the manner indicated by the courier.

SHIPMENT TRACKING

When the order is entrusted to the courier, customers receive an e-mail notification from the courier that provides the tracking number related to the order. To monitor the progress of the shipment, customers can visit the GLS website and enter the tracking number indicated in the e-mail in the special "Search for shipments" area.

PACKAGE DELIVERY

Upon delivery of the goods, customers are asked to inspect the package carefully before signing to confirm receipt of the package. Fuil's packages are carefully sealed. If the customer receives a box that has been opened by the Customs or the Courier for authorized external inspections, the package must be closed with a seal of guarantee or control by the body.

DELIVERY FAILURE

Tutti i clienti, effettuando un ordine, stabiliscono un rapporto commerciale con FUIL SRL e si impegnano ad accettare la consegna del pacco relativo al proprio ordine. Qualora un pacco non venga recapitato all’indirizzo del cliente per cause riconducibili alla sua mancata cooperazione (recapito telefonico errato/incompleto, indirizzo errato/incompleto, destinatario assente) o se il cliente rifiuta la consegna, il pacco viene restituito al mittente FUIL SRL in Italia a carico del cliente. Le spese a carico del cliente prevedono i costi di spedizione e gli eventuali oneri doganali.

Price & Currency

INFORMATION ABOUT PRICE & CURRENCY

I prezzi pubblicati saranno in Euro (EUR) per tutti i paesi del mondo. Gli importi finali su carta di credito possono variare in base alle fluttuazioni della valuta e alle commissioni bancarie. FUIL SRL invita i clienti a contattare la propria banca per conoscere il valore della conversione dei prezzi e le commissioni bancarie relative alla transazione. Le carte di credito saranno addebitate in Euro, e quindi, a causa di tassi di cambio variabili, il prezzo finale sarà calcolato e addebitato sulla carta di credito con il tasso di cambio applicabile il giorno della transazione.

Return & refunds

RETURN INFORMATION

The Customer who has purchased a product through the website www.fuil.it has the possibility to return it within 14 days from the delivery date in the terms and in the manner described below.

Return
It's possible to return a product within 14 days from the delivery date, after 14 days from the delivery date it is no longer possible to return a product.

Refunds
Per restituire un ordine, si prega di inviare una mail a info@fuil.it. La richiesta di reso deve includere il numero del tuo ordine e il motivo del reso. Saranno esclusi dal rimborso i costi di consegna ed eventuali dazi doganali. Per avere diritto al reso il prodotto deve essere nuovo, mai indossato e imballato correttamente nella confezione originale. Fuil non copre i costi di spedizione del prodotto da rendere, i costi diretti della restituzione dei beni sono a carico del cliente. L’elaborazione del rimborso verrà avviata non appena gli articoli restituiti saranno ricevuti e accettati. Per qualsiasi chiarimento è possibile inviare una mail a info@fuil.it, oppure contattare l’assistenza whatsapp al numero +393509043138.

Exceptions
The Customer who has purchased a customized product will not be able to return it.

Eventuali difetti, imprecisioni o differenze del prodotto rispetto alle immagini riportate sul sito www.fuil.it sono da considerarsi proprie della lavorazione artigianale. I resi devono essere spediti nella scatola da imballaggio originariamente utilizzata da FUIL SRL. FUIL SRL si riserva il diritto di rifiutare i resi che non sono stati autorizzati o non inviati in conformità con la politica di reso.

PERSONALIZATION AND NON-RETURNABLE PRODUCTS

We invite you to read this section very carefully if you are interested in purchasing one or more customized products. A customized product is characterized by the presence of details relating to the User (like anniversaries dates and/or symbols). For this reason, a personalized product, cannot be returned to Fuil and your right of return will be denied.

Payment Method

INFORMATION ABOUT PAYMENT METHODS

I pagamenti potranno avvenire esclusivamente mediante i circuiti: Visa, Mastercard, American Express, Maestro e PayPal. I prezzi possono subire variazioni in qualsiasi momento, variazioni che non saranno applicate agli ordini già confermati da FUIL SRL. Qualora il pagamento sia effettuato mediante carta di credito, i titolari della stessa potranno essere soggetti ad autenticazione, nonché ad una richiesta di autorizzazione.

Nel caso in cui l’istituto di emissione della carta di credito ovvero il fornitore dei servizi di pagamento (ad esempio, “PayPal”) rifiutino per qualsivoglia motivo il pagamento e non autorizzino l’operazione di pagamento, FUIL SRL non potrà essere ritenuta responsabile in alcun modo per eventuali ritardi e/o la mancata consegna dei prodotti ordinati.

Terms & Conditions

INFORMATION ABOUT TERMS & CONDITIONS

Il Sito è gestito da FUIL SRL, P.Iva. 10556951217.

Acceptance of the Terms of Use
We inform you that the Site is subject to these conditions of use.
If you don't wish to accept, we invite you to stop browsing.
Access to any functionality of the Site and its use is equivalent to acceptance of these terms of use

Privacy Policy
Before browsing the Website, we invite you to read carefully our Privacy Policy.

Registration & Account Fuil
We inform you that you are responsible for the correctness of your data, their insertion, and updating. Fuil will not be in any way responsible for any damage caused by your errors and/or in case of failure to update the data.
We invite you to keep the login credentials (username and password) for the site access.
In case of loss of user IDs or passwords, you can contact us for information to creating new login credentials.

Brands, models and Site contents
FUIL SRL è titolare dei marchi e dei modelli presenti sul Sito. Qualsiasi riproduzione o utilizzo non autorizzato è espressamente vietato. Potrai utilizzare le informazioni presenti sul Sito esclusivamente per uso personale. Qualora tu non sia un consumatore (così come definito dal Codice del Consumo) e tu stia navigando sul Sito per motivi professionali, ti invitiamo, prima di scaricare e/o utilizzare qualsivoglia informazione, a prendere contatto con i nostri uffici.

Interruzione del funzionamento del Sito per cause estranee a FUIL SRL
FUIL SRL non potrà in alcun caso essere ritenuta responsabile per danni e/o disagi dovuti a cause estranee alla propria struttura.

Limitations to the Website features
FUIL SRL potrà, a sua discrezione ed a seconda delle necessità, limitare l’accesso al Sito o ad alcune funzioni dello stesso.

Correttezza delle informazioni presenti sul Sito e Responsabilità FUIL SRL
We periodically check the accuracy of the information published on the Site, but we don't guarantee that all information present is always correct, complete and updated.
FUIL SRL non potrà essere ritenuta responsabile per alcun danno derivante dall’affidamento riposto su tali informazioni dall’Utente o da terzi ai quali tali informazioni siano state inoltrate.
If you believe that the Website contains inaccurate information, please inform us and we will make the necessary corrections.
We recommend, before any online purchase and in case of doubt, to avoid any error and/or potential damage, to write us at the following email address to provide you with all the information you need: info@fuil.it.

Links to third part sites
Ti informiamo che il Sito può contenere collegamenti ipertestuali (“hyperlink”) a siti web gestiti da terzi. FUIL SRL non è responsabile dei contenuti di siti terzi che rimandino al Sito o che siano richiamati dal Sito medesimo. L’eventuale inserimento sul Sito di hyperlink di siti web di terzi non implica alcuna accettazione da parte di FUIL SRL del loro contenuto.

Exclusion of liability
Salve le sole ipotesi previste per legge, FUIL SRL non assume alcuna responsabilità e non offre alcuna garanzia in relazione al Sito ed ai suoi contenuti.

User Responsibility
L’Utente accetta di indennizzare e tenere manlevata FUIL SRL da qualsivoglia danno e/o responsabilità e/o costi e/o oneri, nessuno escluso anche se non espressamente citato, derivante e/o connesso da un utilizzo non corretto e/o non autorizzato del Sito e/o delle informazioni ivi contenute.

Applicable Law
The terms of use are regulated, interpreted and applied following Italian laws.

Communications
Qualsiasi comunicazione indirizzata a FUIL SRLuil dovrà essere effettuata via email a info@fuil.it

FAQS

1. I have encountered technical problems

We recommend using the latest version of your operating system, Windows, OSX, and browser, Safari, Firefox, Internet Explorer/Edge.

2. I can't log in to my account

If you are unable to access your account, please check that the e-mail address and password you are using are the same as those used when registering. If you have forgotten your password, click on the "Forgot your password?" Link in the login area. If you still cannot access your account, please contact us by sending an email to info@fuil.it

3. In which countries does Fuil shipments go?

Fuil carries out shipments all over the world.

4. Why and how are Fuil products branded?

Fuil products are marked in compliance with the relevant European legislation and therefore bear the following hallmarks: the Quality Mark which guarantees the purity of the precious metal used. Pure gold and silver are too soft to be used to make jewelry; for this reason, they are mixed with other base metals to obtain a sufficiently hard material to be processed. The quantity of precious metal contained in these alloys is called "alloy concentration"; the title is assigned according to the ratio (weight) in thousandths. On our jewels, the concentrations will be 750 for gold (corresponding to 18K) and 925 for silver. Our jewelry has always been the "Fuil" branded.

5. Which size of ring, bracelet or necklace should I buy?

Cliccando su questo link si aprirà la pagina con la guida alle misure.

6. How can I contact Fuil?

E’ possibile inviare una mail a info@fuil.it, oppure contattare l’assistenza whatsapp al numero +393509043138.

7. I purchased two wedding rings (or engagement rings) in a single order, how will they be packed?

If you have purchased two wedding rings (or engagement rings) with a single order, they will be sent to you in a single Fuil box. Your order will be packaged in a two-compartment box. If you wish to receive an additional box, please inform us during the order process. It isn't possible to ship an additional box after the order has been completed.

8. Why is my product different from the image on the site www.fuil.it?

The image of the product shown on our site represents the product as faithfully as possible. All our jewels are handmade and therefore details such as the exact gradation of the color of the stone may vary. That's what makes your jewel unique and special.

9. What are the methods for returning the purchased goods?

The Customer who has purchased a Product for sale through the website www.fuil.it has the option of returning the purchased Product within 14 days of delivery in the terms and the manner indicated in the returns and refunds section of this site.

10. Is it possible to use two promotions at the same time?

No. Promotions cannot be combined.